Jan 31, 2008

Ape Nk Jadie Nie

Wat ksekian kali nyer MAK aku mbebel ppagi bute(pa nk jd ngan hang nie,subuh gajah,bila nk berkat idup)...cam tue la lebey kurang bebelan bonda tcinte wat sang anak

0712 :
keje p/time aku ppagi lg jd driver van skolah,nganto adek g skool.....
time tue la simpang dpn umah nk Q....
nasib iman aku tahap gunung everest lg....

0745 :
woit otak ltak dalam kasut ker,bwk kete cam kure2.....xblajo sivik nyer m.cik
aku bebel dlm ati jer....blom smpai tahap nk maki face to face lg
time tue la angin dalam badan nih nk kuar dlm saluran yg spatut nyer
nsb baek ade perfume cap kretek surya baja itam tgh brasap kt mulut time tu....
.....bleh gak halau angin jahat nih

0802 :
tarik slimut la...ttibe jer pagi yg hening btukar jd malam
ZzzZZzzz

1500 :
ceh...mcm mn la aku bleh tbgn nih....
kne gak aku g praktikal ari ni dlm tpakse (saje nk cover line ngan abah aku)
g keje aku jd spervisor la.....tgk bdak wat keje

2345 :
idup aku mcm biase la,mronde(RELA tak bgaji).....
tepat jam 0200 aku da slmt smpai umah.....

esk pagi ade projek baek nyer.....
sape nk ikut???

kn snang mcm tue idup aku.....
***tido utk idup***



Jan 28, 2008

Hari Nie Dlm Sjarah

hahahaha,lawak nyer.........
mmg da pcah rekod la,ade org add aku kat blog die,
thanx to aiysyah @ bdak Skolah....
aku biase la,idup da tbalik skang nie,org bjage aku tido,RELA kg .......
dgn prktikal tah kmane,keje nk tido,
mak aku pn da naek pedap,abah aku......lagi la pedap
pg smlm pnyer la Borak mber aku si muner nie,ckp nk g joging....
joging atas katil ade la.....

ssape yg ader tips cm ner nk tido cm biase tue tlg la bgtau aku....

Jan 27, 2008

My Bos My Hero

that My Hero.........Mr.Det
korang jgn ketawe plak

da lame sgt xedit blog nih,,biase la malas beb.....
aku da xtau nk bebel pe ppagi nih,,biase la sjak jd RELA kat kg nih...
kpale otak pn da beku n tepu not DEPU
yg kak aku sorang nie pn rjin sgt blk umah,
ppagi lagi tepon soh aku g amik,potong stim btol la...keje nk ngabis kn duet jer...



Jan 21, 2008

Masalah Besau Da Setel

ptg smlm masalah besau kat umah aku da setel,,,
da 4 ari aku idup dalam bjage - jage, mn xtakut nyer......ade beruk tlepas,,,
besau2 aku pn mnatang 2 xheran,dikejar nyer aku ade la,,,,,
abah aku plak balik bandaraya kodiang kedah....
klau xmmg nahas la mnatang 2 kne shotgun abah aku
dlm kol 4 ptg smlm org mergastua datang wat ops gravestreet kat area umah aku,,,,
aku la tukang report nyer
ade la dalam 2 das aku dengar...mati gak mnatang 2,,,,,
sape2 yg pcinte haiwan 2 aku mintak maap k

Jan 19, 2008

Grave Street Superbike Club




amacam!!!!
ade bran,ckp kat mat ju ngan alip stakat 3 tiang tue xder hal la

Jan 14, 2008

Tabiat yang sihat untuk jantung anda


Ara DerMarderosian, PhD, professor dalam bidang pharmacognosy di University of the Sciences di Philadelphia telah memberi beberapa tips tentang tabiat yang sihat untuk menjaga jantung kita. Katanya "Kita perlu menumpukan kepada pencegahan yang pro aktif dan bukannya kawalan kerosakan".

Kita sebaiknya bukan sahaja mengurangkan tabiat yang boleh menjejaskan kesihatan, tetapi mengamalkan apa yang diketahui dapat membantu dan bermanfaat pada kesihatan. Dr DerMarderosian telah mengenalpasti beberapa diet mudah dan perubahan gaya hidup yang kita boleh amalkan;

Pemakanan diet untuk jantung yang sihat

- Elakkan makanan bergoreng dan makanan yang diproses sepenuhnya seperti daging-daging moshe dan alip.

- Cari makanan tinggi lemak dan berkolesterol.

- Ambil enam ke tujuh hidangan .

- Makanan hidangan segar yang dibuat sendiri berbanding dengan makanan yang diproses.

- Tambah anti-oksidan dalam diet makanan anda seperti memakan buah-buahan citrus, blue berry, dan rempah ratus seperti kunyit.

- Hadkan pengambilan daging merah hanya kepada 2 ke 3 hidangan sahaja dalam seminggu(save bajet).

- Banyakkan makan ayam segar (sukar diperolehi sekarang kerana banyak ayam yang dicucuk atau ayam segera) , ayam turki, dan ikan seperti ikan Salmon, Kod, Mackerel dan Sardin yang membekalkan asid lemak omega 3 yang sihat untuk jantung(daging moshe dan alip. tak digalakkan).


Hidup dengan gaya hidup yang sihat

- Merokok (sekurang - kurangnya 2 kotak sehari)

- Elakkan dan kurangkan stress seboleh mungkin ,,,klau xbleh handle,blasah jer sape2 pn.

- Kekalkan sikap yang positif,,,cikgu math(Prof. Rozi) aku ckp + + = +, + - = - ...negatif jgak ler idup korang .

- Membuat senaman dengan sederhana dan sentiasa.

- Kekalkan kenalaran usus,,,sape yg shit mcm ayam xtau la.

- Elakkan penggunaan alkohol...minyak wangi beralkohol digalakkan.

- Jangan gelojoh apabila makan,,,kalau dah kebulor sgt tunggu pe lg,mlantak la.

Jan 13, 2008

Tribute To John

video
wat bdak2 mecha 1/06 jgn la nk nangis plak....
yg dh pegi 2 bia la,,,life must go on

Blogers Most Wanted

Halu.........
ari nie aku tension cket pasal tlajak tido,ok la tu dr xtido lngsung.......

wat sume bloger n geng2 aku sume,
sape2 ade tjumpe bdak yg pakai 2dung itam tu tlg serah kn pd pihak bwajib...

sape yg dk stdy kat UKM tuh tlg tgk2 kn bdak nih cket

wat sume skandal2 bdak nie tlg ati2 cket,nmpak jer ayu(mmg ayu pn) tp mulut...kalah brung murai
brani die ngutuk blog aku,xde sahsiah nyer bdak...
kat bdak 2dung putih tu aku mintak ampun byk2 la....

Jan 7, 2008

halo halo halo.........
xder ape aku nk bebel kn pagi2 nie
saje nk ucap kat geng umah sewa mecha yg sambung blajo
kat n9 moge korang sume berjaya slalu......
n wat geng x-tend 5 org tu wat keje elok2

start ari nie jgak aku dah mule wat praktikal...
company member,ape la sgt.....g pg tghari blk laaa....
malas btol aku nk bgn pg nie.....

Jan 5, 2008

Lps jmaat td anom a.k.a skepeng msg aku,
tah ape dbebel nyer bdak tu...
pastu siap bg lagu plak,

...ikan kekek mak iloi - iloi
...ikan keli tgeli - geli
...nampak anom cantek nyer amboi
...tapi sayang mate nyer lari


**sape2 ade knal doc mate tlg bwk anom,mn tau bleh cnter blk mate bdak 2**

Mengapa Utara Tidak Ditawan Portugis

Mengapa Utara Tidak Ditawan Portugis

Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah Penjajahan Tanah Melayu) kepada kawan kawan kita supaya kita semua dapat kesedaran di sebalik sejarah yang sengaja tak didedah disebabkan agenda tertentu.. Semoga dari pendedahan ini kita mengambil iktibar betapa Ketuanan Melayu disanggah selama ini.

1508: Alfonso de al buqurque menyampaikan hasratnya kepada Raja portugis untuk meluaskan pegaruhnya ke Asia Tenggara ( Melaka pusat perdagangan asia tenggara ketika itu) dan juga laluan penting perdagangan timur barat. Raja Portugis bersetuju untuk menyediakan kemudahan bala tentera 158 biji kapal, 15300 ( anggaran) bala tentera

1509: Portugis menhantar perisik ke Melaka untuk megetahui keadaan kekuatan pertahanan di sana.

Oct 1511: Alfonso berjaya menawan Melaka setelah berhempas pulas melawan 5 pahlawan melayu terhandal (Hang Tuah, Hang Lekir, Hang Lekiu,Hang Jebat dan Hang Kasturi) ini adalah mimpi ngeri bagi pihak Alfonso, untuk menawan Melaka serta berlawan dengan 5 Hang bersaudara, mereka perlu mendapat askar tambahan setelah 15k askarnya terkorban dalam pertempuran selama 6 hari itu dengan 5 Hang bersudara..akhirnya dapat juga menawan Melaka setelah hampir kecewa dan putus asa…

1512: Setahun 12 bulan kemudian Alfonso ingin meluaskan kekuasaannya ke Perlis, Kedah dan P.Pinang, yang ketika itu adalah pusat pegeluaran tebu untuk gula rantau ini,…

Feb 1512:Alfonso menghantar perisik ke perlis, kedah dan pulau pinang un tuk mengetahui kekuatan bala tentera di sana mengikut sejarah, perisiknya telah ke kedai kopi sekitar untuk mendapat segala maklumat yang diperlukan.

Seminggu selepas itu…

FEB 1512, Perisik balik ke Melaka untuk memberitakan hasil risikan kepada Alfonso Di bawah adalah perbualan percakapan antara perisik dengan Al fonso yang selama ini cuba disembunyikan dalam buku sejarah.

Perisik 1,2 & 3: Selamat pagi tuan (sambil bertabik)
Alfonso: Selamat pagi
Perisik 1: Begini lah tuan, lupakan saja niat tuan untuk menawa Perlis, Kedah dan Pulau Pinang
Alfonso: Kenapa kuat sangat kah mereka itu..? ( dengan nada marah dan bongkak)
Perisik 2: Untuk menawan melaka yang mempunyai 5 pahlawan terhandal Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu pun kita kehilangan hampir 15k bala tentera, inikan pula kita nak menawan Perlis, Kedah dan P.Pinangyang mempunyai beribu ribu hang..
Perisik 3: Betoi tu tuan…antaranya hang sihat, hang buat apa, hang apa khabar, hang lagu mana,hang pi mana, hang nak pi mana, hang singgah dulu bapak hang,mak hang, adik hang, tok hang macam macam lagi hang ada kat sana!

Mendengar hasil risikan itu Alfonso pun tak jadi nak pi serang disebabkan pengalamannya sebelum ini bersama 5 pahlawan melayu Melaka amat ngeri……ini kan pula nak berhadapan beribu ribu hang kat situ.

Hang tunggu apa lagi… hang nak mampuih ka… hang pi buat kerja nu!!!

20 Cara Halau Teman Sebilik

20 Cara Halau Teman Sebilik

Ketahui cara-cara untuk menghalau atau mendera secara psikologi terharap teman serumah atau sebilik anda? Mungkin ada yang sudah pernah membacanya. Kepada anda semua ketahuilah 20 cara yang kelihatan seperti berkesan. baca artikel ini untuk mngetahui 20 cara yang agak mencabar.

1. Setiap hari Jumaat, pack segala barang anda dan bagitau kat roommate anda nak balik kampung. Selepas sejam, balik ke bilik & terangkan bhw takde org kat rumah. Unpack segala brg anda & pegi tidor.
2. Setiap kali roommate anda balik, jerit sekuat hati” horee…kau dah balik”. Lepas tu menari dlm 5 minit. Lepas tu, tenung jam lama2 dan tanya dia “Sepatutnya kau dah blah dah skrg”.
3. Buat2 terjaga pd tengah malam, jerit kuat2 ” Tolong, kat mana aku berada ni?” dan lari keliling bilik tu. Kalau bilik kecil, cukuplah sekadar melompat 2-3 kali. Kemudian, sambung tidor. Esoknya, kalo dia tanya, pura2 tak tahu apa yg dia cakap.
4. Ambil marker, buat bulatan kecil kat lengan anda. Besarkan bulatan tu setiap hari sambil berkata “Dah merebak… dah merebak!”
5. Beli pepokok bonsai. Bercakap & tidor dengan pokok tu setiap hari. Selepas seminggu, bertengkar dgn pokok tu dan cakap “Aku tak boleh hidup sebilik dengan kau lagi” sambil keluar & menghempaskan pintu bilik dgn kuat…Buang pokok tu tapi biarkan pasu kat situ.
6. Beli pisau banyak-banyak. Tajamkan setiap malam sambil merenung roommate anda sambil berkata “Tak lama lagi…tak lama lagi…”.
7. Duduk di depan papan chess dua-tiga jam tanpa buat apa2 atau cakap apa2. Lepas tu bangun secara tiba2 sambil berkata, “Siot betul, kalah lagi”
8. Setiap kali roommate balik, tutup lampu dan tidor. lepas dia keluar, bangun dan menjerit dgn kuat “Horee…!”. bukak lampu semula.
9. Pakai topi kertas. Bila dia balik, cakap “Selamat Datang ke McDonald. Boleh saya ambil pesanan anda…” Lepas tu buat muka bodoh, sambil berkata “Eh, kau rupanya…”
10. Kata kat roommate “Ada pesanan penting untuk kau”. Lepas tu buat2 pengsan. Lepas 2-3 jam, bangun dan cakap yagn anda dah lupa pesanan tu. Kemudian, cakap “Eh…aku dah ingat”. Lepas tu pengsan balik.
11. Bila roommate anda balik, berpura2 tengah telefon. Caci maki dan menjerit dengan kuat kat telefon tu. Lepas tu letak telefon dan cakap kat roommate bhw yg telefon tadi adalah mak dia. Cakap mak dia akan telefon balik.
12. Kalau roommate suka gosok gigi kat sinki, perhatikan sampai habis. Lepas dia habis, cakap dengan dia bhw anda kena ajar dia cara mengosok gigi dengan betul.
13. Edarkan risalah ke kawasan kedai/rumah kedai berdekatan rumah/kampus. Dalam risalah tu, nyatakan bahawa roommate anda hilang. Letak sekali gambar dia dlm risalah tu. Tawarkan hadiah kepada sesiapa yg menjumpai roommate anda.
14. Bila roommate anda tutup lampu pd sebelah malam, nyanyi lagu opera sekuat hati. Bila dia buka balik lampu, buat2 muka bodoh dan confused.
15. Duduk & renung roommate dlm 2-3 jam. Kalau boleh, bawa member2 sekali sambil makan kacang & popcorn. Buat macam tengah tengok wayang.
16. Masa roommate tiada, ambil deodoran dan sapukan pada seluruh dinding bilik. Bila dia balik, puji bahawa bilik berbau wangi. Lakukan selalu sampai deodoran tu habis.
17. Kalau roommate ada binatang peliharaan, spt kucing, offer utk beri makan kpd binatang tsbt. Cepat2 keluarkan botol gam atau minyak rambut sebelum dia beri persetujuan kpd kau.
18. Pegang & gosok-gosok rambut roommate anda sambil berkata “Rambut kau hitam, lurus dan berkilat la…Macam teknik rebonding…”. Sekali-sekala buat masa dia tengah tidur.
19. Mase roommate tido, bungkus dia macam kafan mayat (siap ikat), pastu panggil member dlm 10 bace yasin ramai2. bile rumet jage pakat2 buat x nmpk ape2.
20. Sebelum roommate balik dari kelas, bungkus diri sendiri macam kafan (siap ikat jugak) pastu baring senyap-senyap atas katil dia. Mesti dia terkejut sampai pengsan bila masuk bilik tengok2 ada mayat.

Jan 4, 2008

KEDAI MELAYU

KEDAI MELAYU

(nyanyi ikut tune lagu "Gadis Melayu" -- Othman
Hamzah / Jamal
Abdillah /
Mawi AF3)

Siapa bilang kedai Melayu tidak mahal
Tak mencekik darah, makanan memikat
Kalaulah murah tak mungkin aku tak singgah
Kalaulah sedap tak mungkin aku tak lahap

Aduhaaaiii... ambil order lambatnya
Hantar pun lewat juga
Bila makanan tiba
Aduh tersilap pula
Di antara kedai-kedai seluruh Malaysia
Tiada yang selembap servis kedai orang kita

Di antara kedai-kedai seluruh Malaysia
Tiada yang selembap servis kedai orang kita
Waktu kita makan, kucing panjat meja
Waktu kita bayar, tiada wang kecil pula!

Nama Aku Dalam Bahasa jepun,Jgn Tkezut Plak ?? Mizuhashi (water bridge) 久美子 Kumiko (eternal beautiful child). nak tau name korang dalam bahasa jepun tak,klik sni jer....! Created with Rum and Monkey's mat jaid aka Mr J@cK.